Óvodás szülőknek

 Kedves Szülők!
     Gyakorló pedagógusként gyakran szembesülök ezzel a kérdéssel :„ Mit tehetek én, hogy gyermekemnek az iskolakezdés, iskolába járás öröm és ne kudarc legyen?" Foglalkozássorozatunkkal ebben szeretnék segíteni azoknak a szülőknek, akiknek gyermeke most készül iskolába.
      Sok éves tanítói munkám tapasztalatát felhasználva egy olyan intenzív,  egymásra illeszkedő, iskolára felkészítő képesség fejlesztő foglalkozássorozatot építettem fel, amely lehetővé teszi az iskolára való ráhangolódást az életkori sajátosságokat figyelembe véve, s játékos formában, sok mozgással segíti a tanuláshoz szükséges alapkészségek fejlesztését.A részképességek fejlesztésével hatékonyan alapozzuk meg a matematika, írás-olvasás elsajátításának folyamatát, illetve elérjük, hogy fejlődjön a már iskolába járó gyermek olvasása, helyesírása, matematikai-logikai gondolkodása s ez által magabiztosabb, kiegyensúlyozottabb gyermekké váljon.
     Szeretnénk, ha ennek a csodálatos folyamatnak maguk a szülők is részesei lennének, ezért a foglalkozások a szülők részvételével zajlanak, utána pedig lehetőséget biztosítunk mindenki számára a tanácsadásra, az észrevételek megbeszélésére, kérdéseik megválaszolására is.


A foglalkozásokat két városban szervezzük 2015 szeptemberétől leendő iskolásoknak és szüleiknek.
Egerben:        2015 január 12. 16.30 órakor folytatódik programunk:)
                       Részletek az "Egerben is találkozhattok velünk" oldalon!
                       Helyszín: Egri Waldorf Iskola
Gyöngyösön: 2015. február 18-án  tájékoztató a szülőknek.
                       Helyszín: Kolping, Török I. út.
                                  
Az óvodások, foglalkozásaink során a következő területeken kapnak kiemelt figyelmet:

           1. MOZGÁSFEJLESZTÉS
.
       „… a mozgások pontatlan, hibás kivitelezése az idegrendszer éretlenségére utal, 
          ami megnehezíti az olvasás-írás tanulását.”

           2.TESTSÉMA FEJLESZTÉS
            „A hiányos testséma-ismeret nehezíti a világban való tájékozódást.
            A világot saját magunkhoz képest tudjuk bemérni.”

3KONCENTRÁCIÓ,  ÉSZLELÉS  FEJLESZTÉS
   „… a koncentráció az a képesség, hogy valaki abba az irányba terelje
 a 
 gondolkodását, melybe csak akarja.”

                               4. TÉRÉRZÉKELÉS, TÉRIRÁNYOK, SZEM-KÉZ KOORDINÁCIÓ,
                                   ESZKÖZKEZELÉS, CERUZAFOGÁS
                                                  „… a magatartási zavar hátterében, a figyelemkoncentráció 
         és a hiperaktivitás mögött gyakran térérzékelési probléma húzódik meg.”
A foglalkozássorozaton alkalmazott gyakorlatok, feladatok célja :

1. Az értelmi képességek fejlesztése, úgy mint a logikus gondolkodás, koncentráció, figyelem, érzékelés- észlelés, számolási készségek fejlesztése.
2. Az anyanyelvi képességek fejlesztése: ritmusérzék, beszéd, beszédértés, kifejezőkészség, kapcsolattartó,   kapcsolatteremtő és kommunikációs készség fejlesztése.
3. Érzelmi-akararati képességek fejlesztése: együttérzés, feladattudat, szabálytudat kialakítása, kudarc elviselése.
4. Szocializációs képességek fejlesztése: önismeret, énkép kialakítása, normákhoz, szokásokhoz való viszony megteremtése, önérvényesítés, társas viszonyok kialakítása.